Урок – віршована казка « Пригоди розумного Колобка»
«Розв’язування вправ на всі дії
з натуральними числами»
Мета
уроку:
·
Повторити
та вдосконалити навички учнів
розв’язувати вправи на всі дії з натуральними числами ;
·
Розвивати зацікавленість учнів, логічне мислення,
пізнавальний інтерес до математики;
·
Виховувати
почуття колективізму, цілеспрямованість,
моральність відносин.
Тип
уроку: удосконалення знань, умінь та навичок.
Обладнання: роздатковий матеріал, ілюстрація – презентація до окремих етапів уроку
Хід
уроку
І. Перевірка Домашнього завдання.
ІІ. Вступне
слово учителя :
Сьогодні ми вирушаємо, разом з натуральними числами в цікаву казку про
розумного Колобка. Ми вже закінчуємо
тему: «Натуральні числа» , при вивченні якої ми навчились добре додавати,
віднімати, множити і ділити натуральні числа. Так давайте разом з нашим казковим героєм узагальнимо
наші знання.
Дозволяється:
(слайд 1)
ü Піднімати руку;
ü Бути уважним;
ü Бути активним;
ü Висловлювати свою думку;
ü Прислуховуватися до думки інших.
Забороняється
ü Викрикувати;
ü Перебивати інших;
ü Штовхати сусіда.
ІІІ.Розв’язування задач. (слайд
2)
Біля лісу у хатині
Діді і баба проживали,
І одної якось днини,
Смачненького забажали.
Баба тісто замісила
Та медком підсолодила.
Колобок спекла духмяний. (слайд 3)
Стало дідові цікаво:
«Скільки меду ти поклала?»
Баба каже: «Не бурчи,
сядь до столу й полічи.»
( х + 1114) : 8 = 148
−Бабо, та ти що, жартуєш?
−Як полічиш, то й скуштуєш!
Допоможемо дідові дізнатися, яка маса меду в
Колобкові.
Розв’язання
( х + 1114)=148∙8
( х + 1114)=1184
х=1184-1114
х=70
Відповідь дідові: В
Колобка баба поклала 70 г меду.
Колобок був ще
гарячий, (слайд 4)
І така ж у нього вдача.
З підвіконня він звалився
І стежкою покотився.
Раптом Зайчик – скік та
скок.
−Ти куди це, Колобок?
−На прогулянку біжу.
−Довга стежка ця?
−Скажу.
−Та не просто, а в задачі,
розв’яжи, ти ж не ледачій!
5152:92+3232:54
Шлях до лісу – сам скажи!
Скажеш – далі йди гуляй,
Ні – то з’їм тебе – і
край.
Діти! Допоможемо Колобку обчислити довжину
стежки від хати до лісу.
Розв’язання
1)
5152:92=56
2)
32832:54=608
3)
608+56=664
Відповідь
зайчику: Довжина стежки від хати до лісу 664 метри.
Колобок знов
покотився, (слайд 5)
Біля лісу зупинився.
Бачить, у лісі Сірий
Вовк
Щось складає, все не в
толк.
−Колобок, веселий друже!
В математиці ти дужий.
Я не можу спростіть вираз,
якщо зможеш, підкажи.
Точну відповідь скажи!
18у-12у+4у-1172, якщо
у=180.
−Коли ти мені поможеш,
тоді ти узнати зможеш
скільки в лісі є вовків
моїх сіреньких братів.»
Допоможемо Колобку розв’язати задачу Вовку.
Розв’язання
10у-1172 ; 10∙180-1172=628
Відповідь Вовку: В лісі
живе 628 твоїх братів.
Покотився Колобок. (слайд 6)
Кущик, деревце, пеньок.
Бачить, там ведмідь
у кущах,
Він злякався не на жарт.
− Стій, кругленький, не
котись,
маю 3 задачи, дивись!
Ти їх швидко розв’яжи,
А тоді собі біжи!
Треба виручить дружка,
Веселого Колобка.
(Клас
поділяють на 3 групи.)
То задачі ви тримайте.
(слайд7)
(Учитель кожній групі учнів дає картку із задачею.)
Розв’язувати починайте.
Час даремно не
марнуйте.
Розв’язали – то звітуйте.
Задачі на картках
1.У ведмедя на пасіці є жовті, зелені та блакитні вулики. 27 жовтих вуликів, що в 4 рази менше,
ніж блакитних, і на 12 більше, ніж зелених. Скільки всього вуликів було у
ведмедя?
Розв’язання
1)
27∙4=108(вул.) блакитних;
2)
27-12=15(вул.) зелених;
3)
27+108+15=150(вул.)
всього.
Відповідь:
У ведмедя на пасіці всього 150 вуликів.
2.Вовк подарував на день народження Лисиці ромашки та волошки,
причому волошок було в 4 рази більше, ніж
ромашок. Скільки ромашок подарував Вовк, якщо відомо,що їх було на 51
менше, ніж волошок.
Розв’язання
Нехай Вовк подарував х ромашок, тоді він подарував 4х
волошок. Оскільки за умовою задачі х на 51 менше від 3х, то 4х-х=51.
Тоді 3х = 51
х=51:3
х= 14.
Відповідь: 14 ромашок.
3.Зайчиха зайченятам
купила 8капустин та 12 морквин, заплативши за всю покупку 4грн.8 коп. Одна
капустина коштує 24 коп. Яка ціна однієї морквини?
Розв’язання
1)
24∙8=192(коп.)коштує
капуста;
2)
408-192=216(коп.) коштує
вся морква;
3)
216:12=18 (коп.)ціна
однієї морквини.
Відповідь: 18 копійок.
Покотився Колобок (слайд
8)
Із долини на горбок.
Раптом бачить – йде
Лисиця,
Вовка-братика сестриця.
Облизнулася: - Юначе!
Ти куди так швидко скачеш?
В торбі в мене є задача.
Не розв’яжеш – то
заплачеш.
Доведеться, діти, знову виручати Колобка. Цю
задачу розв’яжемо з записом на дошці і в зошитах.
Задачі від Лисиці
1.
Я задумала число. Якщо
його розділити на 40, а потім від частки відняти 25, тоді я одержу 70. Яке
число я задумала? (слайд 9)
Розв’язання
х:40-25=70
х:40=70+25
х:40=95
х=95·40
х=3800
Відповідь: лисиця задумала
число 3800.
Діти! Ви
так гарно постарались, (слайд 10)
Що й
Лисиця здивувалась.
Відпустила
Колобка!
Вам
подяка ось яка.
2.
Домашнє завдання.
1)
Скласти і розв’язати
задачу для Колобка.
2)
Підготуватися до
контрольної роботи.
Задачі на картках
І
У ведмедя на пасіці є жовті, зелені та блакитні вулики. 27 жовтих вуликів, що в 4 рази
менше, ніж блакитних, і на 12 більше, ніж зелених. Скільки всього вуликів
було у ведмедя?
|
ІІ
Вовк подарував на день народження Лисиці ромашки та
волошки, причому волошок було в 4 рази більше, ніж ромашок. Скільки ромашок подарував Вовк,
якщо відомо,що їх було на 51 менше, ніж волошок.
|
ІІІ
Зайчиха
зайченятам купила 8капустин та 12 морквин, заплативши за всю покупку 4грн.8
коп. Одна капустина коштує 24 коп. Яка ціна однієї морквини?
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий