5 кас.
Урок – подорож у місто «Кутів»
Тема.
Кут . Види кутів.
Вимірювання кутів.
Мета: Формувати навики і вміння вимірювати і будувати кути; розвивати
обчислювальні навики, зацікавленість учнів математикою; виховувати старанність, любов до математики, почуття колективу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Дорогі
діти ! Сьогодні
ми здійснимо з
вами подорож у країну
Математика,
а саме у місто «Кутів» (слайд 1). Ми побуваємо
у різних
місцях цієї країни,
перевіримо і поповнимо
свої знання. На
дошці
показано схему –
маршрут/. Щоб визначити переможця, за кожну вірну
відповідь ви будите отримувати «Куточки». В кінці подорожі ми і визначимо
переможця. Отож, щасливої подорожі! (слайд 2)
Гори «Ерудит»
|
Селище «Інтелектуал»
лів
|
Хутір «Логічний»
|
Стежина «Запитальна»а
|
Місток «Розв'язання»
|
Річка «Практичка»
|
Місто «Кутів»
|
ІІІ. Проведення подорожі
1.Стежина
«Запитальна» (слайд 3)
Запитання для
учнів:
1.Що таке кут?
(Фігура, утворена двома променями, які виходять із однієї точки);
2. Які кути
називаються рівними? (Якщо вони суміщаються при накладанні);
3. Як позначають
кути? ( Або трьома великими латинськими літерами ( вершина усередині), або однією
літерою ( його вершиною);
4. Який кут
називають розгорнутим? ( Кут,сторони якого утворюють пряму,градусна міра його
дорівнює 180º);
5. Який кут
називають прямим? (Кут, градусна
міра якого дорівнює 90º);
6. Який кут
називають гострим? (Кут, градусна міра якого менша за 90º);
7. Який кут
називають тупим? (Кут, градусна міра якого більша за 90º);
8. Як називають
прилад для вимірювання кутів? ( транспортир).
2. Галявина «Підказок» (слайд 4)
Якщо слово
відгадано після першої підказки – ви
отримаєте 3 «Куточка», якщо після другої – два, якщо після третьої – один.
Підказка 1 (кут)
1.У класі їх
чотири.
2. Малюків туди
ставлять.
3. Вимірюється
транспортиром.
Підказка 2 (точка)
1.Буває ….
Зору.
2. Основна
геометрична фігура.
3. Її будують у зошиті дотиком олівця.
Підказка 3 (помилки) (слайд 5)
1.За них знижують
оцінки.
2. Відмінники їх
роблять рідко.
3. На них вчаться.
Підказка 4 (дзвоник)
1.Найприємніше на
уроці.
2. Буває ще останній.
3. З нього
починається навчальний рік.
Місток «Розв'язання» (слайд
6)
1 завдання
З вершини прямого
кута DOR проведено два промені
ОТ і ОН так, що кут DOH дорівнює 72º, кут TOR дорівнює 56º. Обчисліть
величину кута TOH.
2 завдання
Розгорнутий кут
поділений натри частини так, що перший із утворених кутів у 2 рази менше від
другого та у три рази менше від третього. Знайди градусні міри цих кутів.
3 завдання
Проведіть чотири
прямі, які перетинаються в одній точці. Запишіть усі розгорнуті кути, що
утворилися при цьому?
Гори Ерудит. (слайд 7)
Завдання 1
Скільки квадратів
на малюнку?
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 2
Одне яйце варять
протягом трьох хвилин, тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна
зварити три яйця?
Завдання 3 (слайд 8)
Розгадай ребуси:
1.
Мі100к;
2.
При5;
3.
Смор1а;
4.
Кар3дж;
5.
100лиця;
6.
100рона;
7.
100матолог;
8.
Г1ник;
Річка «Практичка» (слайд 9)
1.Побудувати кути,
градусні міри яких дорівнюють:
1.48º; 136º; 98º; 17º; 174º.
Хутір «Логічний» (слайд 10)
Продовжити логічний
ряд:
1.гострий, тупий…
2.Доба, година…
3. 1, 6,11…
4. Лінійка, транспортир…
Селище «Інтелектуал» (слайд 11)
Розшифрувати
анаграми:
ФОРІГАП;
ТИТАМКАЕМА;
ЛОСИЧ;
ЛЕНДІНЯ;
НИККУТИРТ.
Нарешті ми з вами дійшли до
міста «Кутів» (слайд 12)
Для того, щоб
познайомиться з главою міста нам разом треба розв’язати наступну задачу: знайти
градусну міру кута між стрілками годинника, якщо вони показують 7 годин. Побудуйте цей кут.
Вірно. Молодці!
Пан Кут 210º вітає нас у
своєму місті.
Кут: (слайд
13)
Я — кут.
Мені вершина
служить головою,
А те, що звете ви
ногами,
Всі називають
сторонами.
Буваємо різні ми.
Ось я — прямий,
Є гострі і тупі
кути —
Вони мої брати.
Тупий — мій старший
брат,
Величний і
прекрасний,
І я даю вам слово:
Він завжди більший
від прямого!
А гострий — менший брат,
Теж заслуговує
уваги.
Але ручаюсь
головою,
Він менший від
прямого.
Цікава дуже я
фігура,
Непередбачлива
натура,
Навкруг вершини
сторону мою лиш покрути,
І різні матимеш
кути.
1.
IV. Підсумок уроку. Виставлення оцінок. Домашнє завдання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий