Урок - подорож

5 кас.   Урок – подорож у місто «Кутів»

Тема. Кут . Види кутів. Вимірювання кутів.
Мета: Формувати навики і вміння вимірювати і будувати кути; розвивати обчислювальні навики, зацікавленість учнів математикою;  виховувати старанність, любов до математики, почуття колективу. 
Хід  уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
  Дорогі  діти  !  Сьогодні  ми  здійснимо  з  вами  подорож    у  країну
Математика,  а  саме у місто «Кутів» (слайд 1). Ми  побуваємо  у  різних
місцях  цієї  країни,  перевіримо  і  поповнимо  свої  знання.    На  дошці
показано схему – маршрут/.  Щоб визначити переможця, за кожну вірну відповідь ви будите отримувати «Куточки». В кінці подорожі ми і визначимо переможця. Отож, щасливої подорожі! (слайд 2)
Гори «Ерудит»
Селище «Інтелектуал»
лів
 


Хутір  «Логічний»
 
Стежина «Запитальна»а
Місток  «Розв'язання»
 
Річка   «Практичка»
Місто «Кутів»
 



ІІІ. Проведення подорожі
1.Стежина «Запитальна» (слайд 3)
Запитання для учнів:
1.Що таке кут? (Фігура, утворена двома променями, які виходять із однієї точки);
2. Які кути називаються рівними? (Якщо вони суміщаються при накладанні);
3. Як позначають кути? ( Або трьома великими латинськими літерами             ( вершина усередині), або однією літерою ( його вершиною);
4. Який кут називають розгорнутим? ( Кут,сторони якого утворюють пряму,градусна міра його дорівнює 180º);
5. Який кут називають прямим? (Кут, градусна міра якого дорівнює 90º);
6. Який кут називають гострим? (Кут, градусна міра якого менша за 90º);
7. Який кут називають тупим? (Кут, градусна міра якого більша за 90º);
8. Як називають прилад для вимірювання кутів? ( транспортир).
2. Галявина «Підказок» (слайд 4)
Якщо слово відгадано після першої  підказки – ви отримаєте 3 «Куточка», якщо після другої – два, якщо після третьої – один.
Підказка 1  (кут)
1.У класі їх чотири.
2. Малюків туди ставлять.
3. Вимірюється транспортиром.
Підказка 2  (точка)
1.Буває   ….   Зору.
2. Основна геометрична фігура.
3. Її  будують у зошиті  дотиком олівця.
Підказка 3  (помилки) (слайд 5)
1.За них знижують оцінки.
2. Відмінники їх роблять рідко.
3. На них вчаться.
Підказка 4  (дзвоник)
1.Найприємніше на уроці.
2. Буває ще останній.
3. З нього починається навчальний рік.
Місток «Розв'язання» (слайд 6)
1 завдання
З вершини прямого кута DOR проведено два промені  ОТ і ОН так, що  кут  DOH дорівнює 72º, кут  TOR дорівнює 56º. Обчисліть  величину кута  TOH.
2 завдання
Розгорнутий кут поділений натри частини так, що перший із утворених кутів у 2 рази менше від другого та у три рази менше від третього. Знайди градусні міри цих кутів.
3 завдання
Проведіть чотири прямі, які перетинаються в одній точці. Запишіть усі розгорнуті кути, що утворилися при цьому?
Гори Ерудит. (слайд 7)
Завдання 1
Скільки квадратів на малюнку?









Завдання 2
Одне яйце варять протягом трьох хвилин, тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити три яйця?
Завдання 3 (слайд 8)
Розгадай ребуси:
1.     Мі100к;
2.     При5;
3.     Смор1а;
4.     Кар3дж;
5.     100лиця;
6.     100рона;
7.     100матолог;
8.     Г1ник;
Річка «Практичка» (слайд 9)
1.Побудувати кути, градусні міри яких дорівнюють:
1.48º; 136º; 98º; 17º; 174º.
Хутір «Логічний» (слайд 10)
Продовжити логічний ряд:
1.гострий, тупий…
2.Доба, година…
3. 1, 6,11…
4. Лінійка, транспортир…
Селище «Інтелектуал» (слайд 11)
Розшифрувати анаграми:
ФОРІГАП;
ТИТАМКАЕМА;
ЛОСИЧ;
ЛЕНДІНЯ;
НИККУТИРТ.
Нарешті ми з вами дійшли до міста «Кутів» (слайд 12)
Для того, щоб познайомиться з главою міста нам разом треба розв’язати наступну задачу: знайти градусну міру кута між стрілками годинника, якщо вони показують 7 годин.  Побудуйте цей кут.
Вірно. Молодці! Пан  Кут 210º вітає нас у своєму місті.
Кут: (слайд 13)
Я — кут.
Мені вершина служить головою,
А те, що звете ви ногами,
Всі називають сторонами.
Буваємо різні ми.
Ось я — прямий,
Є гострі і тупі кути —
Вони мої брати.
Тупий — мій старший брат,
Величний і прекрасний,
І я даю вам слово:
Він завжди більший від прямого!
 А гострий — менший брат,
Теж заслуговує уваги.
Але ручаюсь головою,
Він менший від прямого.
Цікава дуже я фігура,
Непередбачлива натура,
Навкруг вершини сторону мою лиш покрути,
І різні матимеш кути.
1.     IV. Підсумок уроку. Виставлення оцінок. Домашнє завдання.


Комментариев нет:

Отправить комментарий