Урок змагання

Тема: ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Урок-змагання
Мета: узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів з теми; розвивати чіткість та ло­гіку мислення, зацікавити учнів вивченням пред­мета; виховувати наполегливість у досягненні поставленого завдання, почуття відповідальності, взаємодопомоги, колективізму.
Обладнання: картки із завданнями.
ХІД УРОКУ
I.                                      Організаційний момент. Учитель пояснює умови змагань, поділяє клас на команди :
IIКонкурс «Назва моєї команди».
Кожній команді пропонується набір кар­ток з буквами, з яких потрібно скласти слово (1 бал).
І ряд  - «Доданок»
ІІ ряд – «Від'ємник»
ІІІ ряд – «Приклад»
У підготовленій на дошці таблиці для підра­хунку балів записують назви команд.
         конкурси
команди
І
ІІ
ІІІ
ІV
V
Доданок





Від'ємник





Приклад






III.  Конкурс «Країна натуральних чисел».
Використовуються картки, на яких написано задачі — по три для кожної команди (6 балів).
Картка 1
1. У гуртожитку 100 кімнат. Скільки разів на дверях написано цифру 7?
(20 раз.)
2. Скільки є трицифрових чисел?
(900.)
3. Щоб пронумерувати сторінки книжки, ви­користали 183 цифри. Скільки сторінок у цій
книжці?

(96 сторінок.)
Картка 2
Запишіть наступне число, яке б не порушу­вало закономірність утворення послідовностічисел:
1. 54; 45; 36; 27; ...
(18.)
2. 1; 4; 9; 19;...
(39.)
3. 15; 30; 60; 120; ...
(240.)
Картка З
1. На двох кущах діти нарахували 20 горобців. Незабаром з першого куща 4 горобці полеті­ло зовсім, а 3 перелетіло на другий кущ. Після цього на кущах стало горобців порівну. Скільки
горобців було на кожному кущі спочатку?

(15 і 5.)
2. Запишіть усі чотирицифрові натуральні числа, у яких число тисяч у 5 раз більше за число
одиниць, а число десятків і число сотень поз­начено однаковими цифрами. Скільки цих чи­сел?

(5001; 5111; 5221; ...)
3. Запишіть трицифрове число, у якого число одиниць у 2 рази менше за число десятків, а число десятків у 2 рази менше за число сотень.
(421; 842.)
IVКонкурс «Ребуси».
Учням (командам) пропонується розгадати ребуси, за які вони можуть отримати 3 бали.
Для команди І.
а) 40 а;
                 (Сорока.)
б) І 100 рія;
                   (Історія.)
в) Пі 2 л.
                (Підвал)
Для команди II.
а) Г а;
               (Година.)
б)  100 вп;
                (Стовп.)
в)  3 буна.
                (Трибуна.)
Для команди III.
а) , ха;
             (Комаха.)
б) Ті 100;
              (Тісто.)
в) Ві 3 на.
             (Вітрина.)
VКонкурс «Подумай».
Для команди І.

а)  Записати число 24 трьома двійками (1 бал);
б)  записати число 30 трьома шістками (1 бал);
в) поставити знаки арифметичних дій у запису 88888888 так, щоб отримати 1000 (3 бали).
Для команди II.
а)  Записати число 24 трьома вісімками (1 бал);
б)  записати число 30 трьома трійками (1 бал);
в)  поставити знаки арифметичних дій у запису 123456789 так, щоб отримати
100 (3 бали).

Для команди III.
а)  Записати число 24 чотирма трійками (1 бал);
б)  записати число 30 трьома п'ятірками (1 бал);
в) поставити знаки арифметичних дій у записі 3 3 3 3 3, щоб отримати 100 (3 бали).
VIКонкурс «Цікаві задачі».
Задачі зачитуються вчителем почергово для кожної команди. Якщо команда не справляєтьсяіз задачею, то додатковий бал може заробити для себе інша команда, яка правильно розв'яжезадачу.
1. У скільки разів сходи на 6 поверх будинку довші за сходи на 2 поверх цього самого будинку?
(У 5 раз.)
2. За 4 хв колоду розпиляли на півметрові частини. Кожне розпилювання займало 1 хв. Яка
довжина колоди?

(250 см.)
3. 5 рибалок з'їли 5 судаків за 5 днів. За скіль­ки днів 10 рибалок з'їдять 10 судаків?
(За 5 днів.)
4. Горіло 5 свічок. Три погасили. Скільки свічок залишилося?
(З свічки.)
5. До кінця доби залишилося утричі меншого часу, який минув від її початку. Котру годину показує годинник?
(18:00.)
6. На столі стоять 5 склянок з полуницями. Юрко з'їв полуниці з першої склянки. Скільки склянок залишилося?
(5 склянок.)
7. До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм — 2. Скільки дітей ішло до школи?
(5 хлопчиків.)
8. Петрик їде до бабусі потягом. Якщо раху­вати вагони з голови потяга, то він знаходиться
у 3 вагоні, а якщо рахувати із хвоста потяга, то — у 6 вагоні. Скільки вагонів у цьому по­ тязі?

(8 вагонів.)
9. Два батька і два сини впіймали три карасі, кожен по одному. Як це може бути?
(їх було троє: дід, його син і його онук.)
VIIПідсумок уроку.


Комментариев нет:

Отправить комментарий